Kawasaki's advanced traction control system provides both enhanced sport riding performance and the peace of mind under certain conditions to negotiate low-traction surfaces with confidence. Two modes allow riders to adjust settings to suit the riding situation and rider preference. Riders may also elect to turn the system OFF. For 35 kW kit models, KTRC offers one mode (plus OFF).
Flertalet förändringar försäkrar renare utsläpp medan det också resulterat i förbättrat vridmoment i mellanregistret.
Nya Dunlop Sportmax Roadsport 2 erbjuder smidigare hanterbarhet av motorcykeln.
Passagerarsätet är nu 5mm tjockare i mitten, och 10mm tjockare på sidorna - för ökad komfort.
Den helt nya digitala TFT-displayen i färg - första för Kawasaki i 650cc-klassen - ger förarutrymmet en högteknologisk och modern look. Den nya displayen erbjuder även nya funktioner.
2-delad design med agressiv Sugomi-styling.
Ett Bluetooth-chip i instrumentering ger föraren möjlighet att koppla ihop deras smarttelefon med motorcykeln trådlöst. Genom att använda appen "RIDEOLOGY THE APP" får föraren tillgång till flertalet funktioner.
Med skarpare och mer kompakt framkåpa tillsammans med större kylarvingar får nya Z650 en ännu starkare Sugomi-närvaro.
Baserad på racingteknologi verkar vår assisterande slippling både som motorbromsbegränsare och som en självservo mekanism som möjliggör lättare kopplingsgrepp.
3-Mode KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki's mest avancerade traction controlsystem. Erbjuder flera val för att passa olika körsituationer, allt från sport till touring. Effektläge tre innebär mest aktiv traction control.
Dubbla gasspjäll ger ökad effekt och större användarvänlighet
ECO körningsindikator markerar på instrumentpanelen att du håller fördelaktig bränsleförbrukning och motiverar till mer bränsleekonomisk körning.
Smarttelefonskoppling förbättrar din körupplevelse ytterligare genom att möjliggöra trådlös koppling till din motorcykel.
Anti-lock Brake System, låsningsfria bromsar säkerställer stabil prestanda genom att förhindra att hjulet låser sig vid inbromsning.
Horisontell Back-link Bakfjädring har sin stötdämpningsfunktion monterad horisontellt vilket är en stor bidragande faktor till effektivt utnyttjande av utrymme samt centralisering av motorcykelns massa.